Kundservice
På den här sidan finns svar på några av de vanligaste frågorna vi får.
Skulle du sakna svar på något är du alltid välkommen att kontakta oss.
Den vanligaste frågan vi får är: Får jag handla hos er?
Svaret är: Ja, om du är ett registrerat företag inom blomsterbranschen och säljer våra varor vidare.
Vi säljer inte till privatpersoner.
Däremot kan du gå in i närmaste blomsterbutik och visa dem vår hemsida och vilka produkter du är intresserad av så kan de bli återförsäljare här »
FAQ
Alla som har registrerat företag inom blomsterbranschen och säljer våra varor vidare får handla hos oss.
För att registrera dig som kund klicka här »
Q2. Hur handlar man?
När du blivit kund behöver du logga in. Sedan väljer man kategori, och i produktvyn fyller man i antal antingen redan vid den mindre bilden och trycker på köp, eller trycker på köp flera gånger.
Då läggs varan till i varukorgen. Alternativ nummer två är att trycka på respektive bild, då kommer man till en detaljsida med stor bild och all information om artikeln och även där kan man välja antal och trycka på köp.
Absolut. Skicka ett mail till kontor@blomstergrossisten.nu eller fyll i formuläret nedan så skickar vi en ny.
Q4. Vad har ni för fraktvillkor?
Vi levererar fraktfritt på våra ordinarie distributionsturer, på övriga orter tillkommer frakt på snittblommor enligt gällande bussgods/post prislista.
För order som endast avser tillbehör har vi en har vi en minimumgräns per order på 2500:- ex.moms, sedan tillkommer frakt enligt gällande prislista hos DHL/Postnord.
Krukväxter, jord, sten, halmstommar och Lecakulor levereras endast på våra ordinarie distributionsturer.
Vi tar ut ett drivmedelstillägg vid leverans, med kostnad beroende på distrikt.
Order som skickas med DHL/Postnord skickas onsdag förmiddag och ska vara hos er inom ca 2-5 arbetsdagar efter det.
Om en tillbehörsvara som postats är felaktig/trasig står vi naturligtvis för returfrakten. Annars varierar frakten beroende på vikt.
Bilarna på våra distributionsturer tar emot returer utan kostnad.
Om du ångrar ditt köp och vill skicka tillbaka en vara, står du själv för returkostnaden. Innan du skickar tillbaka varan, hör av dig till oss. Returen skickar du till:
Carlsson Blomstergrossisten AB
Getängsvägen 22C
504 68 Borås
Q6. Kan jag returnera eller reklamera växter och snittblommor?
Vid fel på vara eller leverans ombeds ni så snart som möjligt, dock senast 24 timmar efter leverans att ta kontakt med oss. I första hand ska du ta kontakt med din säljare. Efter kontakt åtgärdar säljaren uppkommet fel snarast.
Varor som snabbt kan bli dåliga på grund av miljöförhållanden och hantering kan man inte ångra. Eftersom blommor och växter är en färskvara tar vi därför i första hand inte emot returer av dessa.